Öğrenci Röportajları

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Sergisi 2018

, · | Nisan 2018


Öğrenci Adı: Dilay Özcan

Sınıf: 3. Sınıf

Projenin Adı: Southeastern Anatolian Restaurant

1.   İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Açıkçası “şu benim ilham kaynağımdı” demek zor. Ancak konseptimi oluştururken Mardin eski şehrin bir tepe üzerine kurulmuş olması ve basamak basamak aşağı inmesi benim için ilham kaynağı oldu. Yine eskinin ve yeninin bir arada bulunması projeme katkıda bulundu.

2.   Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Öncelikle daha önce yapılmış ve ödül almış restoranları planlarına baktım. Çünkü bir plan Layout’u oluşturduktan sonra konseptin bir şekilde oturacağına inananlardanım. Ancak curvelinear çalışmak istediğim için örnek bulmak oldukça zor oldu. Yine hayalimdeki konsepte benzer bir konsepte çalışılmış mı diye araştırma yaptım ancak hiçbir örnek bulamadığım için biraz daha deneysel ilerlediğimi söyleyebilirim.

3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Aslında ilk baştaki fikrimin baya değiştiğini belirtmek zorundayım. Daha yatayda gelişen yer hareketlerim varken, Semiha Hocamın da önerisiyle dikey hareketlere çevirdim ve böylece proje 3 boyut kazandı.

 

Name of the Student: Suzan Samih Hamed

Class: 3. Class

Name of the Project: Southeastern Anatolian Restaurant

1. What is your source of inspiration and how did you integrate it into your project?

Since the project was about reflecting Mardin’s cultural aspects into our restaurant’s design, I wanted to maintain the historical perspective, while keeping intact the functionality and purpose of the building (Gar Gazinosu) which was to introduce Ankara as a new modern and developed city. With that in mind I combined the old culture with the new modern designs, so my final design was a modernized representation of Mardin’s culture. For example: I used the Kilim rug print in my metal partition walls and I used turquoise color in my glass stairs.

2.How did the research process progress?

My professors always tell us design doesn’t come from nothing. You search you study and you get inspired. That’s exactly how each process in the design works. I first analyzed Mardin’s topography, architecture, culture, and even food, and then I did some case studies about restaurants, then I was ready to make my own conceptual ideas for my restaurant.

3. How did the feedbacks contribute to your source of inspiration?

The feedbacks I got from my professor were a major part in developing my ideas. The critics directed me through the design process, and they improved and enriched my design ideas. This was in response to my attempts in trying to combine two different ideas together which would not always work. Sometimes I would get stuck and confused, and the insights provided would help me move forward.

 

Öğrenci Adı: Onur Saraçer

Sınıf: 3. Sınıf

Projenin Adı: Airport Lounge in Esenboğa

1,İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Konsept olarak sürdürülebilir tasarım ve “eco-“friendly kavramlarını projeme aktardım.

2,Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Çevreyle barışık  tasarımlar popüler olduğu için birçok güncel kaynak bulabildim.

3,Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Uygulamada bazı detaylar hakkına verildi ve projemin gelişmesine katkı sağladı.

 

Öğrenci Adı: Serra Koz, Dilay Özcan

Sınıf: 3. Sınıf

Projenin Adı: Multipurpose Hall

1.İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

İlham kaynağı olarak Manchester’da bulunan “Bridgewater Hall” göz önünde bulundurduk.

2.Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Mekanla ilgili gerekli araştırmaları yaptıktan sonra malzeme seçimi, koltuk yerleşimini ona göre yaptık. Ayrıca Egan’ın Akustik kitabındaki temel akustik ilkelerini göz önünde bulundurduk.

3.Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Projenin aşama aşama gelişmesini ve kullanılan simülasyon programı ile doğru sonuçlar elde etmemizi sağladı.

 

 

 

Name of the Student: Myeong In Kim

Class: 3. Class

Name of the Project: Airport Lounge in Esenboğa

1.What is your source of inspiration and how did you integrate it into your project?

Recalling back to my second year studio, I was introduced to a famous architecture called Zaha Hadid during my final project of second year studio. I’ll say a lot of credit goes to Hadid’s design language, but most of my inspiration came from my final project from last year.

2.How did the research process progress?

First, sketching design ideas was significant. Following up with numerous sketches, focusing on the specific scenario of my project provided solutions to satisfy what users required for my project space. Circulation paths, functionality, and design language came after; whereas construction details all folded together to form my finalized design.

3.How did the feedbacks contribute to your source of inspiration?

Feedback comes mostly from the professors’ critiques and discussion between other students. Whether or not if these feedbacks are useful, they are what other people view your project. Therefore, every single comment I’ve received from people inspired me in some way.

 

Öğrenci Adı: Gökçe Çiçek Özdemir

Sınıf: 3. Sınıf

Projenin Adı: Southeastern Anatolian Restuarant

1.İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Bütün projelerimde olduğu gibi bu projemde de insanların rahat edebileceği bir yer tasarlamak benim önceliğimdi. Durağan ve stabil bir düzenin içindeki akıcılığı konseptim olarak belirledim. Ankara’da bir Mardin restoranı yaptığımız için de Mardin’in renklerinden etkilendim ve renk şemamı ona göre şekillendirdim.

2.Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

İlk olarak çok iyi bir araştırma süreci geçirdiğimi söylemeliyim. İlk defa bir restoran projesi çalışacağım için, ilk olarak restoranların planlarını ve konseptlerini inceleyerek çalışmalarıma başladım. Mardin konseptli bir restoran olması gerektiği için de Mardin hakkında çok fazla bilgi topladım. Dar sokaklarından, Mardin Kalesi’nin bölümlerine kadar. Bu araştırmalar sayesinde de projemin konseptini elde ettim.

3.Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Almış olduğum kritikler sayesinde restoranımda farklı oturma düzenleri ve farklı dolaşım alanları elde ettim. Almış olduğum geri bildirimler sayesinde üç boyutta ve renk şemamda çok iyi bir şekilde ilerlediğimi söylemeliyim.

 

Öğrenci Adı: Beril Kamel

Sınıfı: 3. Sınıf

Projenin Adı: Airport Lounge in Esenboğa

1.   İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Yaptığım VIP lounge projesi için sponsor olarak Burgan Bank’ı seçmiştim. O nedenle hem bankayla ilgili hem de Kuveyt bankası olduğu için Kuveyt’le ilgili birçok araştırma yaptım. Ülkenin isminin Arapça’da “su kenarındaki kale” anlamına gelen akwat kelimesinden geldiğini öğrenmem ve şehrin silüetinin de buna uygunluğu projeye ilham kaynağı oldu diyebilirim. Tasarlanan alanda görüş hiçbir mimari elemanla bölünmemiş olup, farklı işlevdeki mekanların birbiriyle sürekli olarak etkileşim içinde olmasını temsilen kale imgesi ana unsur olarak kullanıldı.Bu bağlamda su ise tasarımsal olarak mekandaki akışı ve dinamizmi temsil etmekte.

2.   Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Projeye başlamadan önce yapılan pin-uplar ve araştırmalar mekansal kurgu için önemli bir temel oluşturdu ve zamanla proje kendi kendini yaratmaya başladı. Özellikle konsept çalışmaları için intenette bulduğum bazı görseller, projenin çıkış noktasını yakalamama ve ilerleyen zamanlarda tıkandığım yerlerde yönümü bulmama yardımcı oldu.

3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Bu projenin şekillenmesinde büyük rolü olan stüdyo hocalarımın geri bildirimleri benim için önemliydi. Tasarımın bazen uzun ve sancılı bir süreç olduğunu göz önüne alırsak sadeleşip özünü bulması da zaman alabiliyor. Bazı zamanlarda gereksiz bir detaya takılıp önemli noktaları kaçırdığınız olabiliyor. Bu nedenle sizi takıldığınız noktadan çekip, projenin ilerlemesini sağlayacak profesyonel bir gözün eleştirileri ve kritikleri projenin gidişatı için çok değerli.

 

Öğrencinin Adı: Ece Uğurlu, Eren İçme, Burak Babaoğlu, Bahadır Öztürk
Sınıfı: 3. Sınıf
Projenin Adı: Lighting Design for Exhibition
 
 1.    İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Bu projeyi yaparken Alev Ebuzziya’nun “the tigris glass line” koleksiyonundan ilham aldık. Huzur sakinlik dingillik bizim projemizde yansıtmak istediğimiz ana fikirdi. Nehrin akışından ve renklerinden esinlenerek bir sema oluşturduk. Nehrin dalgasına uygun şekilde bir geometrik form çıkararak bunu projemizin ana unsuru haline getirdik.

2.    Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

İlk başta Dicle nehrinin akışı fikrini projemize nasıl  yansıtıcağımız konusunda bazı endişelerimiz vardı. Ancak aldığımız kritikler sonucu belirli bir dalga şeklini andıran geometrik formu oluşturmamız ve renk skalasını güneşin doğuşundaki ve batışındaki kırmızı renk tonlarını ilham almanız işimizi baya kolaylaştırdı. Tavanda ve duvarlarda bu formu kullanarak ışık oyunu yaptık ve kırmızının tonlarını buna yansıttık.

3.    Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Aldığımız geri bildirimler bu projenin konseptini yansıtmamızda bize baya bir katkıda bulundu. Sakinlik konsepti soyut bir kelimeden geldiği için bunu mimari açıdan yansıtmamız aldığımız geri bildirimler sonucu gerçekleşti.

Öğrenci: Dilay Bölükbaşı 

Sınıf: 3. Sınıf

Projenin Adı: Southeastern Anatolian Restaurant

1.   İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?
 İlham kaynağım; Venedik’den aldığım bir sanat eseriydi. Bu sanat eser tamamen ahşaptan oluşan ve puzzle parçalarıyla birleşentirilen bir eserdi. Eserin parçalarını içeri ve dışarı çıkararak ışıkla beraber efekt yaratıyordu. Benim projemde de kullandığım ana duvarlarda da desenleri ışıkla birleştirerek, farklı ve sıcak bir ambiyans yaratmaya çalıştım.
2.   Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?
 Mardin konsepti ile bir restoran tasarlamamız istendi. Bu neden ile öncelikle Mardin’ in tüm mimari yapıtlarını ve yöresel yemeklerini araştırdım. Daha sonra restoranların yemeğe ve menüye göre nasıl şekillendiğini araştırdım. Böylece Mardin’in kültürü ile menüyü belirleyerek bir restoran tasarladım. Aynı zamanda Mardin’in  topografisine bakarak da mekanımın yüksekliğini ve içerideki mobilyaların konumunu belirledim.
3.  Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?
 Bu dönem ki studyo’nun diğer dönemlerden farkı, Amerika’daki bir üniversite ile iletişime geçtik ve hepimizi oradaki sınıflarla eşleştirdiler. Bende kendi partner’im ile projemi konuşmaya şansı yakaladım ve onların kültürünü de öğrenerek mekanımı tasarladım. Aynı zamanda hocam Semiha Yılmazer tarafından aldığım geri bildirimler sayesinde projem çok gelişti. En başından ana duvarımın üstündeki motifleri değiştirdim ve Mardin’i anımsatmayı amaçladım.

 

Öğrenci Adı: Beliz Güner-Büşra Koç- Umutcan Tamtekin

1.  İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Arkadaşımla birlikte paylaştığımız bu projede ilham kaynağı olarak fotoğrafçı Jessica Sample’ın fotoğraflarından ve tarzından yararlandık. Fotoğraflarda yansıtılan enerji, renkler, mekanlar ve objeler kesinlikle bizim de projemize yansıdı. Fotoğraflardan aldığımız genç ve dinamik enerjiyi iç mekanda da yansıttık.

2.    Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Araştırma sürecimizde Jessica Sample’ın fotoğraflarını sergilemiş olduğu web sitesinde gezindik öncelikle. Aralarından bize ilham verenleri seçtik. Fotoğraflarında gülen, zıplayan veya saçlarını savuran genç insanları merkez olarak kullanan Jessica Sample, bize bu yönüyle yardımcı oldu.

3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Geri bildirimlerimizle birlikte proje sürecinde daha dinamik bir mekan amaçladık. İnsanların eğlenebilecekleri ve bu dinamizm ile enerjik olabilecekleri bir mekan yarattık. Bu dinamik atmosferi yansıtmak içinse yeşil bitkiler kullandık.

Öğrenci Adı: Vedia Durmaz
1. İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?
Projeyi eşsiz yapabilmek için bir konudan yola çıkıyoruz. Bu konu ilham almamız için ana bir araç aslında. Bu projede ana amaç fotoğrafçılar için bir konuk evi yaratmaktı. İlk olarak, hitap edeceğimiz kitle fotoğrafçılardı ve öncülük etmesi için bir fotoğrafçı seçmemiz gerekiyordu. Ben Helene Binet’i seçtim. Kendisi hem mimari fotoğraflar çekiyor hem de fotoğraflarının hepsi siyah-beyazdı . Bu uçuk özellikler ilham alabilmem için eşsiz birer araçtı. Tabi ki daha sonra fotoğrafları çok daha iyi inceliyorsunuz ve aslında neyi göstermeye çalıştığını anlıyorsunuz. Bu hem teknik açıdan hem de sanatsal açıdan oluyor. Ben fotoğraflarda çok belirgin bir şekilde gözüken ‘geçişlerden’ ilham aldım. Bu geçişler sadece fotoğraflardaki renk açısından değildi tabi ki. Fotoğrafta yer alan mimari yapının detayları arasında basitten karmaşığa giden bir  geçiş vardı. Bu geçişlerden ilham alarak insanlara buranın konseptinin tam olarak ne anlattığını gösterecek bir mekan oluşturmaya çalıştım.
2. Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?
İlk olarak  detaylı bir araştırma yapmamız gerekti. Bu araştırma içinde sadece fotoğrafçının teknik  yöntemlerini araştırmadım. İç mimaride önemli rol oynayabilecek şeyleri de araştırmamız gerekti. Araştırmamın ikinci aşamasında insan ölçülerini ve iç mekanların (konuk odaları, toplantı salonu vb.) genel ölçülerini araştırdım. Böylelikle her şey rahat ve kullanışlı olabilecekti. Daha sonra fotoğrafçıların kullandığı teknik malzemeleri (fotoğraf makineleri, tripodlar, şemsiyeler vb.) ve malzemelerin  ölçülerini araştırdım. Bunun nedeni, fotoğrafçılara bunları kullanabilecekleri bir alan yaratmamız gerekiyordu. Bunlar projemin temel ihtiyaçlarını oluşturdukları için bir dosyada topladım. Daha sonra konseptimi daha iyi yansıtabilmek için iki duvar tasarladım. Bir tanesi tamamen ışıklandırmayla alakalı, diğeri ise gelen misafirler için küçük bir bekleme alanından oluşuyordu. Bu iki duvar, salon ve ufak bir mutfağı çevrelerken bir yandan da toplantı ve çalışma alanları ile konuk odalarını birbirinden  ayırıyordu. Böylelikle ortak alanlarla özel alanlar birbirinden bağımsız ama bir o kadar da bağlı bir şekilde çalışabiliyorlardı. Aynı şekilde konuk odalarımın iki kişilik olmasından dolayı aynı ayırıcı özelliği odalarda da kullandım.
3. Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?
Geri bildirimler genelde projeyi nihai sonucuna götüren şeyler oluyor. Hayal gücünüzü zorlamanız ama bir o kadarda mantıklı şeyler yapmanızı sağlıyor. Zaten hiçbir proje ilham almadığınız sürece ilerlemiyor. Ne kadar kuvvetli bir ilham kaynağınız varsa ve o ilham kaynağından ne kadar iyi özellikler aldıysanız, geri bildirimlerde o kadar kuvvetli oluyor. Geri bildirimlerin en güzel yanı da bazen sizin göremediğiniz detaylardan aslında çok büyük konseptler çıkabileceği oluyor. Benim projeme en büyük katkısı tasarladığım duvarın tam olarak geçiş konseptini nasıl vereceğiyle alakalı oldu sanırım. Çünkü bazen düşündüğünüz şeyi gerçekleştirmek, makete veya çizime dökmek mümkün olmuyor ya da beklediğiniz gibi sonuç vermiyor. Bunun için geri bildirimler sayesinde ilham alma yeteneğinizi geliştirip daha iyi analizler yapmaya başlayabiliyorsunuz.

Öğrenci Adları: Işıl Aykan, Ege Soyer, Güler Yılmaz

 1.  İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

  Bu projede bizim çıkış noktamız ‘’Hayvan İstismarı’’. Bu konunun yeterince gündem oluşturmadığını ve günden güne insanların hayvanlara yaptığı zulmün artmasından yola çıkarak buna bir tepki oluşturmak ve tabi ki farkındalık yaratmak için çalıştık. Bu konuya dikkat çekmek istediğimiz için insanların empati yapmalarını sağlayacak bir yoldan ilerlememiz gerekiyordu. Rollerin değişmesi bizim hayvanlara yapılan istismarı anlamamız için iyi bir yöntem olacaktı. Öncelikle bir fabrika algısı oluşturmaya çalıştık, bunun için büyük kütleli ama ritim oluşturacak merdivenler kullandık, makine sesleri, bantlı konveyörlar, tavandan sallanan zincir halatlar, eğri kancalı zincirler, büyük sanayi görünümlü pencereler ve kepenk kullandık. Biraz senaryodan da bahsetmek istiyoruz. Öncelikle, burayı bir fabrika olarak değerlendirebilirsiniz. İnsanların zorla merdivenlerden indirilip, yürütülüp, sahne kısmında yine zorla bantlı konveyöre atıldığı ve bu sırada insanların tamamen isteksiz, korkmuş bir psikolojiye girdiğini söyleyebiliriz. Konveyörün sonunda bir karanlığa ilerlediklerini, bundan sonrasını ekranlarda onları paketlenmiş, kolilere koyulmuş hallerini görüyoruz. Bu durumu değerlendirecek bir juri üyemiz de yok. Ekrana yansıtılmış kısımda belirip kaybolan çizgisellikler görüyoruz yalnızca. Çünkü bu durumun değerlendirmeye açık olduğunu bile düşünmüyoruz.

2.    Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Proje ilk verildiği zaman, daha önce ‘’Hayvan İstismarı’’ ile ilgili neler yapıldığını araştırdık. Bu konuda düzenlenen bir çok gece ve defileye şahit olduk. Fakat istediğimiz atmosfer bunların çok daha ötesindeydi. Yalnızca insanların podyumda kürkle yürümüyor oluşu bizi tatmin etmeyecekti. Dolayısıyla araştırma kısmı bizim istediğimiz gibi sonuç vermedi. Açıkcası bizim aklımızda daha rahatsız edici fabrikavari bir ortam vardı. Daha önce yapılmış örneklerini bulabilseydik belki de projemiz bu kadar ilerlemezdi aslında bu sayede daha özgür davranabildik diye düşünüyorum.

3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Geri bildirimler bu projede çok önem taşımaktaydı. Irmak Özman hocamız geri bildirimler konusunda son derece titiz davranıyor ve biz de bunun geri dönüşünü projemizin hızla ilerlemesiyle alıyorduk. Başta kurgumuz olmak üzere, istediğimiz atmosferi yakalamak için kullanabileceğimiz sistemler, malzemeler için sürekli olarak geri bildirimler aldık ve üzerinde tartıştık. Bazen birlikte konuşurken bambaşka bir fikir çıktı ortaya ve bu durum da projemizi çok daha iyi bir yere taşımamızı sağladı. Projemize katkılarından dolayı çok değerli Irmak Özman hocamıza teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Öğrenci Adı: Nevzat Berkan Arıoğlu

1.  İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

 Bir dergi binası projesine için aslında çok da alışılmışın dışında olduğunu söyleyebileceğimiz bir çıkış noktam yoktu. Bir tasarım ve mimarlık dergisi ile çıktım yola. Ancak bu dergi kısa zamanda manifestosu, misyonu ile benim gözümde ciddi bir değere ulaştı. İlham kaynağıma da gayesi mimarı ve tasarımcıyı toplumda daha kutsal bir yere koymak ve yetenekleri, bilgi birikimi ile yalnızca tasarım yapmaktan çok daha fazlası olabilecek tasarımcıya toplumu ve çevreyi iyileştirmek gibi çok daha kritik bir değer yüklemek olan bu dergi ve manifestosu diyebiliriz.

2.  Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

 Araştırma sürecinde benim için en büyük tetikleyici tasarım sürecinin başında İ.D. Bilkent Üniversitesi IAED Bölümünün 30. yılı şerefine düzenlenen ve Üniversitemiz mezunlarının ve Eğitmenlerimizin Tasarım ve Mimarlık üzerine kıymetli fikirlerini paylaştığı bir sempozyumdu. Bu güzel başlangıç çerçevesinde şekillendirdiğim konsepte en uygun çizgileri detayları ve malzemeleri de geçmişte edindiğim bilgiler üzerine detaylı marka, model ve tasarım örnekleri araştırıp inceleyerek  geliştirdim. Bugün bunu yapmanın en iyi yolu sanırım teknoloji, katalog dergi, fuarlar ve çevrenizde ki tasarım örnekleri.

3. Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

 İnandığım ve güçlü olduğunu düşündüğüm bir ilham kaynağım ve onun çevresinde geliştirdiğim, son senem de olduğum için de güvenmekte olduğum fikirlerim vardı. Tüm bunların saygı duyduğum ve kesinlikle dikkate aldığım geri bildirimler sayesinde güzel bir noktaya gelebildiğine inanıyorum.

 

Öğrenci Adı: Büşra Koç
1. İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

 Güz dönemi Interior Design Studio I dersinde proje başlarken bizden verdikleri listeden fotoğrafçı seçmemiz istenmişti. Açıkçası listede önceden tanıdığım iki isim vardı ve Steve McCurry onlardan birisiydi. Daha sonralarında neredeyse tüm fotoğraf arşivini araştırdım. Hakkında yazılanları, yaptığı röportajları okudum. Amacım onu ve düşüncesini anlayabilmekti aslında. Hala ipuçlarını göremiyordum.

Sonra bir gün bir röportajında Steve McCurry “biz bu hayatta, özellikle Afganistan’da yaşanan zorlukları tüm dünyaya en doğru şekilde aktarmakla yükümlüyüz” diyordu. Bunu benimseyerek başladım fotoğraflarına tekrar bakmaya. Ve fark ettim ki, fotoğraflarda sokaklar, ortamlar, ışıklar, nesneler değişiyor; tek değişmeyen şey her fotoğrafta küçük de olsa bir insan figürünün olmasıydı. Ve siz aslında o fotoğraflara bakarken sokağın renginden değil, o sokağın bir köşesinden size bakan insandan etkileniyorsunuz. Ben de Steve McCurry’nin Afgan Kızı fotoğrafını seçerek incelemeye başladım. Sharbat Gula’nın (Fotoğraftaki Afgan kız) gözleri, göz rengi, bakışlarındaki hem korku hem de güçlü duruş benim kilit noktamdı. Projemin ana ögesi olan duvarımı o yüzden Sharbat Gula’nın yeşil gözlerinden ilham alarak tasarladım.

O fotoğrafın çekildiği dönemde Afganistan’da bir savaş yoksulluk hali vardı. Ve ben inanıyorum ki her olumsuzluğun altında, ardında gizli bir umut var. Ve ben umutsuzluğun içindeki umudu vurgulamak istedim. Yeşil duvar, içimizdeki asla tükenmeyen umudu temsil ediyor. Tasarım kararlarında birleştirme kullanarak tasarım alanında ortasında iki kütlesel duvarı iç içe aldım. Sonrası plan, alan hesaplama olarak ilerledi.

2. Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Birleştirmeye karar verdikten sonra tasarlayacak olduğumuz alan içerisine yerleştirilecek olan gereksinimler hakkında araştırmalarla başladım önce. Kaç kişilik oda olacak, oda düzeni nasıl yapılacak, banyo tek girişli mi olsun iki girişli mi, çok amaçlı kullanım alanı minimum kaç m2 olmalı, resepsiyon alanı arka ofis ile beraber kac m2 yer kaplar vb. detaylarda sorulara yanıt bulmaya başladım önce. Ardından, tasarım alanını nasıl düzenlemem gerektiği üzerinde çalıştım. Planlanmış ve uygulanmış bir çok otel planı inceledim.

3. Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Final jürisi projesi olduğu için diğer projelerden daha uzun sürdü hazırlığı. Tabi bu süreç içerisinde her hafta kritikler alıyorduk. Alper ve Damla hocam gerçekten benim ilham kaynağımı benimseyip bunu nasıl daha vurgulu gösteririz üzerinde eleştiriler yaparak projeyi geliştirmem için adımla attılar. Her adımımı, fotoğraflar ve arşivlerim; ilk ortadaki birbirine giren iki çapraz duvarla başlamıştım. O duvarlar 10cm’lik kalınlıktan çıkıp, kütleler haline geldiler ve resepsiyon, koridor, ortak lavabolar, kahve alanı, konaklayacak olan fotoğrafçıların eşyalarını koyabilecekleri dolapları barındıran çok fonksiyonlu bir hal aldı. O yüzden geri bildirimler benim için oldukça önemli. Açıkçası bizi geliştirmek için en güzel adım.

 

Öğrenci Adı :Elif Yurdemi – Aslı hattat – İsmail Gül

Sınıf: 4.sınıf

Projenin Adı: Tv Set Design 

1.   İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Projemiz, genç moda tasarımcıları yarışması için televizyonda da yayınlanacak programa sahne tasarlamaktı. Bu durumda en önemli faktör kamera açılarını göz önünde bulundurarak bir tasarım yapmaktı. Bizim yarattığımız senaryoya göre tasarımcılar organik ürünlerden oluşan tasarımlar yapıyordu ve buradan yola çıkarak büyülü yağmur ormanlarını konseptimiz olarak belirledik. Konseptimizi sahneye yansıtırken Singapur’da bulunan Gardens by the Bay parkından ilham aldık. Bu iki fikri kombinlerken, akşam saatleri yağmur ormanlarının daha büyülü olduğunu düşünerek, sahnemizi ışık sistemleri ve kullanılan fonlarla akşam algısı yaratmak için destekledik. İlham kaynağımız, Gardens by the Bay parkında bulunan mimari formları inceleyerek sahnemizde gerekli olan fonksiyonları bu formlara uyarladık. Yarışma için sahnede, dj kabini, sunucu için alan, yarışmacıların oturabileceği bir alan ve mankenlerin yürüyeceği bir podyum gerekiyordu. Gardens by the Bay mimarisinde olduğu gibi biz de bu fonksiyonların her birini farklı yüksekliklerde birbirlerine köprü ile bağlanan yapılardan oluşturduk. Singapur’da bulunan bu yapı akşam olduğunda farklı ışık kombinler ile yaratılan şovlarla gelen ziyaretçileri büyülediğini düşünüyorduk. Biz de podyumda tasarımları sergilenen her yarışmacı için yarattığı kreasyona göre farklı ışık şovları ile sahnemize büyülü bir ambiyans yarattık.

2.   Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?

Grup arkadaşlarımızdan birisi zaten daha önce Singapur’da bulunan bu parkta bulunmuştu ve çok etkilendiğinden bahsetmişti. Oraya gidip inceleme yapmamız mümkün olmadığı için arkadaşımızın orayla ilgili hatırladığı detayları araştırarak geometrik formlarını inceleyip soyutlayarak projemizde uyguladık. Bunun dışında gerçek bir televizyon stüdyosunu ve setini ziyaret edip incelemenin faydalı olacağını düşünerek Ankara TRT stüdyosunu ziyaret ettik. Kamera konumlarını, seti, fonları, kullanılan Led ekranları, boyutları ve yükseklikleri inceledik. Bu ziyaret araştırma sürecimiz açısından bizim için oldukça yararlı oldu.

3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?

Geribildirimler, profesyonel bir öğretmeniz tarafından olduğu için projemizi destekleme ve ilerletme açısından zaten oldukça önemli ve gerekliydi. Formları nasıl incelememiz gerektiğini ve ilham kaynağımızı projeye nasıl yansıtabileceğimizi bize öğretti. Sette kullanılması gereken fonlar ve malzemeler açısından bilgilendik ve bir set ortamında kullanabileceğimiz malzemeleri seçmemizde çok yardımcı oldu. Sonuç olarak ortaya böyle bir proje çıkmasında geribildirimler en büyük desteğimiz oldu.

 

 

Öğrenci Adı: Ilgım Küçük -Segah Türkyılmaz -Gizem Dinçel -Mert Filiz

Sınıfı: 4. Sınıf

ProjeninAdı: Studio Container Project (Mardin)

1.İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Bu projenin asıl amacı Türkiye’nin herhangi bir şehrinin 9 farklı ilçe ya da köyünde konteynırlarla oluşturulacak bir kamp alanı yaratmaktı. Biz de projeye başlarken Mardin’i seçmeye karar verdik. Burayı seçmemizin en önemli nedenlerinden biri hem orada yaşayan insanları biraz da olsa yaşadıkları terör vb. hayattan uzaklaştırmak hem de kadınları ve çocukları hayata biraz daha dahil edebilmekti. Tabi ki Mardin evlerinin harika mimarisini kullanmak istedik ve bunu projemizde öncelikle level farklılıkları ve Mardin evlerinin neredeyse hepsinde bulunan avlu formuyla göstermek istedik. Daha sonra da seçtiğimiz ve projemizde kullandığımız malzeme ve renklerle de bunu tamamladık.

2.   Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?
Mardin’i yapmaya karar verir vermez 3. sınıfta yaptığımız Mardin Restaurant projesinde yaptığımız araştırma sonuçlarını tekrar inceledik, Mardin mimarisini ve ev yapılandırmalarını inceledik. Daha sonra ise heykel yapım kampı yapacağımız için nasıl bir eğitim verildiğini araştırdık tasarımımızı yaparken nelere ihtiyacımız olduğunu ve neleri çözmemiz gerektiğini öğrendik. Tüm bunları toparlayıp bir tasarım elde ettik.
3. Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?
 Her iki hocamızın da (Serpil Altay-Bülent Altay) büyük özverileri ve yardımları ile projemizi bizce en iyi noktaya taşıdık. Özellikle Bülent hocamızın Mardin’e oldukça hakim olması ve orada daha önce bulunması sayesinde bazı problemler daha rahat bir biçimde çözüldü.
Öğrencinin Adı: Tilbe Özrenk
Sınıfı: 4. Sınıf
Projenin Adı: Headquarters of Magazine
1.    İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?
Ben bir tasarımcının en büyük ilham kaynağının hayal gücü olduğuna inanıyorum. Bu projede özellikle ilham aldığım şey ise sanatın kendisi oldu. Bana göre sanat keskin hatları olmayan, akıcı şekillerle duyguların ifade edildiği önemli bir araçtır. Ayrıca insanın vizyonunu genişleten ve hayatını yönlendiren en önemli yapı taşlarından biridir. Bu yüzden ben de sanatın hayatı yönlendirmesinden yola çıkarak, orta avluya bir sanat eseri yerleştirdim ve etrafındaki her şeyi yönlendirmesini amaçladım. Bu doğrultuda insanlar hem sanatın kendisini deneyimleyecek, hem de sanat eserinin binayı nasıl yönlendirdiğini tecrübe edeceklerdi.
2.    Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?
İlk olarak biraz projeden bahsetmem daha doğru olur. Projenin konusu Tunalı Otel’in bulunduğu konumda seçtiğimiz bir derginin genel merkezini yapmak ve buna uygun bir senaryo yazmamızdı. Bu projedeki en önemli şey insanları içeriye çekebilmekti. Yani sokakta yürüyen birinin bu genel merkeze girme arzusu oluşturmaktı. Bu fikir doğrultusunda araştırma yapmaya başladım. Bazı anahtar kelimelerle insanları buraya nasıl yönlendireceğimi araştırdım. Daha sonra dergime bir senaryo yazdım. Burada kaç kişi çalışacak, sergi alanı olmalı mı gibi soruların cevabını ilham kaynağımın kendisinde aradım. Senaryomu oluşturduktan sonra, gerçek bir sanat eseri nasıl olmalı diye araştırmaya başladım ve sonunda aklımdaki ‘sanata’ uygun bir kütle araştırması yaptım. Bu araştırmalar sonucunda çok ünlü mimarların binayı nasıl sanata dönüştürdüklerini gördüm ve birkaç taslak hazırladım. Bu araştırma süreci aslında projenin sonuna kadar devam ediyor. Hiçbir zaman ilk haftalarda araştırayım ve bitsin diyemiyorsunuz. Bence araştırma yapmak tasarım sürecinin en önemli parçası.
3.    Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?
İç mimarlık bölümü öğrencileri olarak şunu çok iyi biliyoruz; en iyi eleştirmen kendimiziz, fakat hocalarımızın tecrübesi ve projeye katkıları yadsınamaz. Projenin başında kütlesel bir sanat eseri oluşturmanın zorluklarını yaşarken, hocalarım bana kendimi kısıtlamamam gerektiğini hatırlattı. Küçük bir kütleyle başladığım orta avlum, hocalarımın geri bildirimiyle tasarımın kendisine dönüştü.
Öğrenci Adı: Buse Sezer – Zekiye Şahin 
1.   İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?
 Bu projede turistik bir mekan olan Muğla-Bozburun’u seçmiştik ve konteynırlar içerisinde bir müzik atölyesi tasarlıyorduk. Bize ilham veren şey ise müziğin ritmi olmuştu. Projemizi planda konumlandırırken alanları ritim duygusuyla yerleştirip mekanımıza hareket katmak istedik. Ve hocalarımız tarafından da konseptin projeye başarıyla yansıdığı geri bildirimi aldık.
 2.    Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?
İlk önce, mekana dair araştırmalarda bulunduk, fonksiyonlarımızı belirledik. Kaç kişiye hizmet vereceği, günün hangi saatlerinde kullanılacağı, kimler tarafından tercih edileceği araştırmalarımızın birer parçası oldu. Grup arkadaşlarımızla ortak bir geometride birleşerek bir avlu merkezinde konumlanan atölye, kafe, konser ve sergi salonu tasarladık. Günün her saatinde hizmet vermesini amaçladık. Atölyede yapılacak olan müzik aletleri için standartların dışına çıkarak, o bölgenin coğrafi konumunu ve doğasını ilham alan müzik aletlerini seçmeyi oranın dokusuna daha uygun bulduk.
 3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?
Hocalarımız konseptimizi ve tasarımlarımızı orjinal ve projeye uygun bulup bizi bu süreçte desteklediler. Fonksiyonlarımızı konumlandırırken doğru lokasyonu bulmak için bize yapıcı geri bildirimlerde bulundular.

Öğrenci Adı: Cansın Demirli

Sınıf: 4. Sınıf

Projenin Adı: Headquarters of Magazine

1.   İlham kaynağınız nedir ve bunu projenizle nasıl birleştirdiniz?

Bu projeyi yaparken Sokak sanatından ilham aldım. Sokak sanatının beklenmedik, sıradışı ve asi duruşu beni etkileyen en önemli başlıklar oldu. Bu projede mekanı kullananların, perspektifin yardımıyla bir anda açıyla değişen deneyimler yaşayacakları ortamlar yaratmaya çalıştım.

 2.    Araştırma süreciniz nasıl ilerledi?
  Araştırma sürecinde mümkün olduğunca kendimi sokaklara attım ve aynı zamanda da sokak sanatının amacını mümkün olduğunca benimsemeye çalıştım. Yerli ve yabancı sanatçıların eserlerini inceleyerek yaratmaya çalıştıkları ortak etkileri algılmak için çaba harcadım. Böylelikle sokak sanatının temel amaçlarını ve bana uyandırdığı duyguları aktarabildim.
 3.   Geri bildirimler sizin ilham kaynağınıza nasıl katkıda bulundu?
  Stüdyo öğretmenlerim bana bu yolda destek açısından çok yardımcı oldular. Beni en çok etkileyen fikirlerimi hiçbir zaman değiştirmemi istememeleriydi. Bu durum beni hiç kısıtlamadı aksine desteklediği için vizyon olarak daha çok geliştiğimi söyleyebilirim.
Yazımızı beğendiniz mi?

Diğer Yazılarımıza Göz Atmak İster Misiniz?